Toimitusehdot

Toimitusehdot voimassa 27.9.2019 alkaen 

  1. Tilausohjeet ja maksaminen
  2. Toimitukset ja toimituskulut
  3. Peruutukset ja palautukset
  4. Tietosuojalauseke
  5. Ota yhteyttä



1. Tilausohjeet ja maksaminen

BeBag.fi -verkkokaupasta ostaminen on vaivatonta ja turvallista. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy).

BeBag Oy (y-tunnus 2742363-6) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Kuinka lisään tuotteen ostoskoriin?
Kun olet päättänyt tilata tuotteen, paina painiketta "Lisää ostoskoriin". Ostoskoriin voit lisätä useita eri tuotteita.

Kuinka pääsen muokkaamaan Ostoskoria?
Ostoskorin sisältöä pääset muokkaamaan missä vaiheessa tahansa sivun oikean ylälaidan Ostoskori-linkistä.

Mitä maksutapaa voin käyttää?
Tarkasta ostoskorissa olevat tuotteet ja niiden kappalemäärät. Täytä sen jälkeen yhteystietosi. Voit valita haluamasi toimitustavan ja maksutavan  listasta. Vahvista, että olet lukenut ja hyväksynyt toimitusehdot. Paina lopuksi Tilaa-painiketta.

BeBag.fi -verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat:

  • Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

  • Korttimaksut (Visa, Visa Electron, Mastercard, Business Eurocard

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Checkout Finland Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Checkout Finland Oy:n toimesta.

  • Maksaminen laskulla ja erämaksulla
Lasku

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla.

Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

 

Erämaksu

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4242 3330 (ma-to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue tietosuojaselosteemme täältä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Maksujenvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040

 

2. Toimitukset ja toimituskulut

Kuinka nopeasti tilauksesta tavarat lähetetään minulle?
Toimitusaikamme on hyvin nopea. Arkipäivisin ennen klo 12.00 tulleet tilaukset toimitamme Porin varastostamme Matkahuoltoon saman päivän aikana. Klo 12.00 jälkeen tulleet tilaukset lähetämme seuraavana arkipäivänä. Viikonloppuisin tai juhlapyhinä tulleet tilaukset toimitamme seuraavana arkipäivänä. Matkahuolto toimittaa tuotteen asiakkaalle yleensä muutaman arkipäivän kuluessa. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Mitä tavarantoimitusvaihtoehtoja voin käyttää?
Toimitamme tilaukset Matkahuollon välityksellä. Matkahuollon palveluista voit valita:

  • Nouto Matkahuollosta

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

  • Nouto Matkahuollon toimipisteestä

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen kuten  K-Marketiin tai R-Kioskille. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

  • Toimitus kotiovellesi

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

Kuinka paljon tuotteiden lähettäminen maksaa?
Mikäli pystyt noutamaan tilaamasi tuotteen myymälästämme Porista, toimituskulut ovat ilmaiset. Mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 50,00 euroa, toimituskulut ovat ilmaiset.  Alle 50,00 euron tilausten toimituskulu on aina 4,95 euroa riippumatta lähetyksen painosta. Lähetykset toimittaa aina Matkahuolto.

Matkahuollon toimitus kotiovellesi
Alle 2 kg paketti (useimmat käsi- ja juhlalaukut, lompakot, reput) 10,95 euroa.
2-5 kg paketti (suuret käsilaukut, useimmat salkut ja käsimatkatavarakokoiset matkalaukut) 11,95 euroa.
5-10 kg (keskikokoiset ja suuret matkalaukut) 12,95 euroa.

Kuinka pystyn seuraamaan tilaukseni toimitusta?
Lähetämme sinulle sähköpostitse ilmoituksen kun tilauksesi on lähetetty myymälästämme Porista. Lähetämme sinulle sähköpostitse linkin lähetysseurantaan, jonka kautta pystyt seuraamaan tilauksesi toimitusta.

Koska tilaukseni saapuu perille?
Toimitusaikamme on 1-7 arkipäivää

Kuinka saan tiedon tilaukseni saapumisesta perille?
Mikäli olet ilmoittanut tilauksen yhteydessä matkapuhelinnumerosi, lähettää Matkahuolto sinulle tekstiviestitse tiedon paketin saapumisesta noudettavaksi.  Saat tiedon toimituksen saapumisesta myös sähköpostiin.

Tilaukseni ei ole saapunut perille. Miten toimin?
Mikäli tilauksesi tekemisestä on kulunut yli 7 arkipäivää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@bebag.fi tai puhelimitse myymälämme numeroon (02) 6338 668.
 
Mistä voin noutaa tilaukseni?
Matkahuolto lähettää sinulle tekstiviestitse/sähköpostilla ilmoituksen paketin saapumisesta noudettavaksi. Tästä saapumisilmoituksesta löydät tarkemmat tiedot tilauksesi noutopisteestä.
 
Minulle on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on viallinen. Miten toimin?
Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai huomaat toimitetussa tuotteessa vian, ilmoitathan asiasta välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@bebag.fi tai soittamalla myymäläämme puh. (02) 6338 688. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai mahdollisimman pian virheen huomaamisesta. Ensisijaisesti korvaamme sinulle rikkinäisen tuotteen uudella samanlaisella. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla varastossamme, hyvitämme tuotteen hinnan tilillesi. Tämä tapahtuu heti, kun olemme saaneet virheellisen tavaran meille.

9. tammikuuta 2016 voimaan tulleen EU-Direktiivin mukaan: ”Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).”

Noutamani paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, miten toimin?
Valitettavasti paketit joskus vaurioituvat kuljetuksessa, vaikka ne ovatkin pakattu huolellisesti. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli tilaamasi tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus paketin noutopaikassasi. Ota yhteys myös asiakaspalveluumme, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Toimitatteko tuotteita ulkomaille?
Toimitamme tuotteita verkkokaupan kautta vain Suomeen (Ahvenanmaata lukuunottamatta). Mikäli haluat tuotteen toimitettavaksi Ahvenanmaalle tai ulkomaille, otathan ennen tilausta yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla: info@bebag.fi niin voimme sopia maksusta, toimituksesta ja rahtimaksuista etukäteen.


3. Peruutukset ja palautukset

Haluaisin peruuttaa tilaukseni, kuinka toimin?
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaussopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tilattu tavara on vastaanotettu, syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on tehtävä peruuttamisilmoitus ennen peruuttamisajan päättymistä (kuluttajansuojalaki 6:14).

Peruuttamisilmoitus on tehtävä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeellä postitse). Voit toimittaa peruutamisilmoituksen sähköpostilla osoitteeseen: info@bebag.fi tai kirjepostilla osoitteeseen: BeBag, Siltapuistokatu 14, 28100 Pori.

Peruuttamisilmoituksessa tulee ilmoittaa:
- yhteystietosi
- tilausnumero
- tuotteet, jotka haluat palauttaa
- tilinumero, jolle haluat rahanpalautuksen.

Saatuamme peruuttamisilmoituksen, asiakaspalvelumme antaa ohjeet palautuksen tekemiseen ja lähettää sähköpostiisi Matkahuollon palautusrahtikirjan. Tulostetun rahtikirjan voit teipata palautettavaan lähetyslaatikkoon tai pussiin.

Tuotteet tulee lähettää meille takaisin Matkahuollon kautta tai palauttamalla tuote myymälään viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauta tuote ja kaikki lähetyksen mukana tulleet dokumentit (esim. takuutodistukset) alkuperäisessä pakkauksessa. Pyydä Matkahuollosta tai Matkahuollon toimituspisteestä kuitti palautuksestasi. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta, joten säilytä kuitti.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita ja tuotelappujen tulee olla alkuperäisellä tavalla kiinni tuotteissa. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Yli 20,00 euron arvoisten tuotteiden palauttaminen on maksutonta, mikäli palautuksesta on tehty palautusilmoitus ja palautuksesta on sovittu BeBagin asiakaspalvelun kanssa. Alle 20,00 euron arvoisten tuotteiden palautustoimistuskulut maksaa asiakas itse. Ohjeet palautuksiin saat asiakaspalvelustamme palautusilmoituksen tehtyäsi. Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Kotiin kuljetuksesta tai laskutuksesta koituvia lisäkustannuksia emme korvaa. Suoraan liikkeestä noudetut tilaukset toivomme palautettavan takaisin liikkeeseen.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä, emmekä lunasta palautuksia, jos ne on lähetetty muuten kuin Matkahuollolla (esim. postiennakko).

Mikäli paketti palautuu myyjälle noutamattomana lähetyksenä, veloitamme  asiakkaalta 15,00 euroa, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen todellisia kustannuksia (kuluttajansuojalaki 6:14).

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen mahdollisimman pian mutta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua palautuksesta.


4. Tietosuojalauseke

BeBag Oy
Siltapuistokatu 14
28100 Pori

Y-tunnus: 2742363-6
info@bebag.fi

Olemme sitoutuneet suojaamaan asiakkaidemme yksityisyyttä. Keräämme henkilötietoja asiakassuhteen hoitamista varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on BeBag Oy:n ja asiakkaan välinen sopimus ja siitä johtuvat lakisääteiset velvoitteet. Henkilötietojen (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite) antaminen on edellytys sopimuksen syntymiselle. Ilman henkilötietoja verkkokaupastamme www.bebag.fi ei voi tilata tuotteita. Asiakasrekisterimme sisältää asiakkaan nimen, osoitteen, sähköpostisosoiteen ja puhelinnumeron, tilaushistorian ja toimituksen seurantatiedot. Rekisteriin tallennetaan asiakkaan antama lupa lähettää markkinointiviestintää. Kaikki asiakastiedot saadaan suoraan asiakkaalta. Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.

Keräämme henkilötietoja myös markkinointia varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on tällöin asiakkaan suostumus. 

Emme tee sinua koskevia profilointeja ja automaattisia päätöksiä.

Henkilötietojasi vastaanottavat:
- sinä itse
- yhtiömme ja sen työntekijät, joiden työtehtäviin kuuluu verkkokauppatilausten käsittely
- Oscar Software Oy, joka vastaa verkkosivujemme toiminnasta ja toimii henkilötietojen käsittelijänä
- Svea Payments Oy, joka vastaa verkkokaupan maksuliikenteestä
- Matkahuolto Oy, joka toimittaa lähetykset perille
- ATK Palvelu Myllymäki Oy, joka kirjaa tilauksen kirjanpitoomme
- tilintarkastaja, joka tarkastaa kirjanpitomme

Valitsemastasi maksutavasta riippuen henkilötietojasi vastaanottavat myös

- Oma pankkisi, joka vastaa verkkopankkimaksuista
- Visa ja Mastercard, jotka vastaavat luottokorttimaksuista

Jos olet tilannut uutiskirjeemme, sähköpostiosoitteesi tallentuu MailChimp -uutiskirjeen lähetysjärjestelmään. Muita henkilötietojasi emme tallenna sinne.

Säilytämme henkilötietojasi:
- verkkokaupassa kymmenen vuoden ajan
- kirjanpitoaineistossa seitsemän vuoden ajan
- sähköpostiarkistossa asiakassuhdetta koskevia asiakaspalautteita ja yhteydenottoja 3 kk ajan

Emme myy, vuokraa tai luovuta asiakkaan henkilötietoja kolmansille osapuolille. Voimme luovuttaa henkilötietoja toimivaltaisten viranomaisten tai muiden tahojen esittämien vaatimusten edellyttämällä, kulloinkin voimassaolevaan lainsäädäntöön perustuvalla tavalla.

Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä suojausmenetelmillä.

 Sinulla on seuraavat oikeudet:
- oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot
- oikeus tietojen oikaisemiseen
- oikeus käsittelyn rajoittamiseen
- oikeus vastustaa käsittelyä
- oikeus peruuttaa suostumus
- oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

Mikäli sinulla on kysyttävää tietosuojaan liittyen, voit lähettää tiedustelun asiakaspalveluumme: info@bebag.fi.


5. Ota yhteyttä

Kuinka saan yhteyden asiakaspalveluun?
Voit ottaa meihin yhteyttä aina kun sinulla on kysyttävää verkkokauppaamme tai tuotevalikoimaamme liittyvissä asioissa. Autamme sinua mielellämme puhelimitse, sähköpostin välityksellä tai suoraan myymälässämme. Tavoitat meidät puhelimitse myymälän aukioloaikoina numerosta 02 6338 668. Puhelinnumero on myymäläämme, joten jos emme myymälän asiakaspalvelun vuoksi pysty heti vastaamaan puheluusi, ole hyvä ja jätä viesti puhelinvastaajaan, niin soitamme sinulle mahdollisimman pian takaisin.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: info@bebag.fi.

Mukavia ostoshetkiä verkkokaupassamme toivottaa BeBagin henkilökunta Arja, Miia, Katja ja Laura!