Toimitusehdot

Toimitusehdot voimassa 23.5.2016 alkaen 

  1. Tilausohjeet ja maksaminen
  2. Toimitukset ja toimituskulut
  3. Peruutukset ja palautukset
  4. Asiakasrekisteriseloste
  5. Ota yhteyttä



1. Tilausohjeet ja maksaminen

Bebag.fi -verkkokaupasta ostaminen on vaivatonta ja turvallista. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.

BeBag (y-tunnus 2742363-6) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Kuinka lisään tuotteen ostoskoriin?
Kun olet päättänyt tilata tuotteen, paina painiketta "Lisää ostoskoriin". Ostoskoriin voit lisätä useita eri tuotteita.

Kuinka pääsen muokkaamaan Ostoskoria?
Ostoskorin sisältöä pääset muokkaamaan missä vaiheessa tahansa sivun oikean ylälaidan Ostoskori-linkistä.

Mitä maksutapaa voin käyttää?
Tarkasta ostoskorissa olevat tuotteet ja niiden kappalemäärät. Täytä sen jälkeen yhteystietosi. Voit valita haluamasi toimitustavan ja maksutavan  listasta. Vahvista, että olet lukenut ja hyväksynyt toimitusehdot. Paina lopuksi Tilaa-painiketta.

BeBag.fi -verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat:

  • Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

  • Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Korttimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman ”PCI DSS Level 1”-turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO

Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi

www.maksuturva.fi

  • Masterpass-korttimaksut (MasterCard, Business Eurocard, Visa ja VisaElectron)

Masterpass on erityisen helppo ja turvallinen maksutapa, joka toimii käyttäjän oman pankin tarjoamassa mobiilisovelluksessa. Ostoksen yhteydessä maksun tiedot tulevat suoraan MasterCardilta eikä korttitietoja tarvitse erikseen syöttää ostamisen yhteydessä. Korttitietoja ei tallenneta verkkokaupan tai Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

  • Maksuturva Laskulla tai Erämaksulla ostaminen

Maksuturva Lasku- ja Erämaksupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen yhdessä tai useammassa erässä. Lasku- ja erämaksupalvelun luotonantajana toimii Lindorff Invest Oy. Veloitamme laskutuksesta 3,95 euron laskutuslisän.

Voit valita maksutavaksi

- laskun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa tai
- erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 30 euroa ja on enintään 2 000 euroa. Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön.

Lasku on turvallinen ja helppo tapaa maksaa yhden ostotapahtuman aikana tekemäsi ostokset. Laskulla saat ostoksillesi 14 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit maksaa sen kerralla pois. Voit myös sopia luotollisesta erämaksusta, jolla maksat ostoksesi sinulle paremmin sopivalla maksuajalla. Lue lisää täältä.

Erämaksu on kätevä tapa jakaa ostosten vaikutusta talouteesi useammalle kuukaudelle. Tällöin valitset ostoksen yhteydessä sinulle parhaiten sopivan kuukausisumman ja teet erämaksusopimuksen. Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostoksen jälkeen saat kerran kuussa sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi laskun, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit myös maksaa luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Lue lisää täältä.

Laskulla tai Erämaksulla ostaessa sinua pyydetään tunnistautumaan verkkopankkitunnuksillasi pankin TUPAS-palvelussa. Tällöin voit hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta, oli se sitten pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Luottotietosi tarkistetaan luottotietoyhtiöltä ja sen perusteella tehdään reaaliaikainen luottopäätös. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa Lindorff Oy, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin.

Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan n. kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella Lindorffin asiakaspalvelusta.

Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Jos päätät maksaa ostoksesi erissä, voit valita annetuista vaihtoehdoista sinulle parhaiten sopivan maksuaikataulun joko suoraan verkko-ostosta tehdessäsi tai jälkikäteen laskun saatuasi. Luottosopimus Lindorff Invest Oy:n kanssa astuu voimaan maksettuasi ensimmäisen kuukausierän laskun eräpäivään mennessä.

Hyödynnettävissäsi on ostoksen summasta riippuen vaihtoehtoja 3 – 24 erän välillä.

Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3 € ja erämaksun korko 15%. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 23,1 %. Palvelu ei sido sinua pysyvään luottosuhteeseen. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot. Eräpäivän siirrot yleisten luottoehtojen mukaisesti.

Palautusten käsittely kun tilaus on maksettu laskulla tai erämaksulla: Mikäli palautat tuotteita, Lindorff hyvittää avointa luottoa automaattisesti saatuaan tiedon Maksuturvalta hyväksytystä palautuksesta. Mikäli kyseeseen tulee jo maksetun suorituksen palautus, sinun tulee toimittaa henkilö- ja tiliyhteystietosi kirjallisesti Lindorffin asiakaspalveluun.

Sähköpostitse: eramaksu@lindorff.fi, otsikolla Lindorff Invest Oy/suorituksen palautus

Postitse: Lindorff Oy/ Laskutusasiakaspalvelu, PL 20, 20101 Turku tai

Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyen

Verkkopalvelu: bill.lindorff.fi

Puhelinpalvelu: 02 2700 550 arkisin kello 8-20 ja lauantaisin kello 10-15 (hinta: normaali paikallis- tai kaukopuhelumaksu)

Sähköposti: eramaksu@lindorff.fi

Maksujenvälittäjän yhteystiedot:

Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO

Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi
www.maksuturva.fi


2. Toimitukset ja toimituskulut

Kuinka nopeasti tilauksesta tavarat lähetetään minulle?
Toimitusaikamme on hyvin nopea. Arkipäivisin ennen klo 12.00 tulleet tilaukset toimitamme Porin varastostamme Matkahuoltoon saman päivän aikana. Klo 12.00 jälkeen tulleet tilaukset lähetämme seuraavana arkipäivänä. Viikonloppuisin tai juhlapyhinä tulleet tilaukset toimitamme seuraavana arkipäivänä. Matkahuolto toimittaa tuotteen asiakkaalle yleensä muutaman arkipäivän kuluessa. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Mitä tavarantoimitusvaihtoehtoja voin käyttää?
Toimitamme tilaukset Matkahuollon välityksellä. Matkahuollon palveluista voit valita:

  • Nouto Matkahuollosta

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

  • Nouto Matkahuollon toimipisteestä kuten Siwasta, K-Marketista tai R-Kioskista

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen kuten  Siwaan, K-Marketiin tai R-Kioskille. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

  • Toimitus kotiovellesi

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

Kuinka paljon tuotteiden lähettäminen maksaa?
Mikäli pystyt noutamaan tilaamasi tuotteen myymälästämme Porista, toimituskulut ovat ilmaiset. Mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 50,00 euroa, toimituskulut ovat ilmaiset.  Alle 50,00 euron tilausten toimituskulu on aina 4,95 euroa riippumatta lähetyksen painosta. Lähetykset toimittaa aina Matkahuolto.

Matkahuollon toimitus kotiovellesi
Alle 2 kg paketti (useimmat käsi- ja juhlalaukut, lompakot, reput) 10,95 euroa.
2-5 kg paketti (suuret käsilaukut, useimmat salkut ja käsimatkatavarakokoiset matkalaukut) 11,95 euroa.
5-10 kg (keskikokoiset ja suuret matkalaukut) 12,95 euroa.

Kuinka pystyn seuraamaan tilaukseni toimitusta?
Lähetämme sinulle sähköpostitse ilmoituksen kun tilauksesi on lähetetty myymälästämme Porista. Lähetämme sinulle sähköpostitse linkin lähetysseurantaan, jonka kautta pystyt seuraamaan tilauksesi toimitusta.

Koska tilaukseni saapuu perille?
Toimitusaikamme on 1-7 arkipäivää

Kuinka saan tiedon tilaukseni saapumisesta perille?
Mikäli olet ilmoittanut tilauksen yhteydessä matkapuhelinnumerosi, lähettää Matkahuolto sinulle tekstiviestitse tiedon paketin saapumisesta noudettavaksi.  Saat tiedon toimituksen saapumisesta myös sähköpostiin.

Tilaukseni ei ole saapunut perille. Miten toimin?
Mikäli tilauksesi tekemisestä on kulunut yli 7 arkipäivää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@bebag.fi tai puhelimitse myymälämme numeroon (02) 6338 668.
 
Mistä voin noutaa tilaukseni?
Matkahuolto lähettää sinulle tekstiviestitse/sähköpostilla ilmoituksen paketin saapumisesta noudettavaksi. Tästä saapumisilmoituksesta löydät tarkemmat tiedot tilauksesi noutopisteestä.
 
Minulle on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on viallinen. Miten toimin?
Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai huomaat toimitetussa tuotteessa vian, ilmoitathan asiasta välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@bebag.fi tai soittamalla myymäläämme puh. (02) 6338 688. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta tai mahdollisimman pian virheen huomaamisesta. Ensisijaisesti korvaamme sinulle rikkinäisen tuotteen uudella samanlaisella. Mikäli tuotetta ei ole enää saatavilla varastossamme, hyvitämme tuotteen hinnan tilillesi. Tämä tapahtuu heti, kun olemme saaneet virheellisen tavaran meille.

9. tammikuuta 2016 voimaan tulleen EU-Direktiivin mukaan: ”Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).”

Noutamani paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, miten toimin?
Valitettavasti paketit joskus vaurioituvat kuljetuksessa, vaikka ne ovatkin pakattu huolellisesti. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli tilaamasi tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus paketin noutopaikassasi. Ota yhteys myös asiakaspalveluumme, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Toimitatteko tuotteita ulkomaille?
Toimitamme tuotteita verkkokaupan kautta vain Suomeen (Ahvenanmaata lukuunottamatta). Mikäli haluat tuotteen toimitettavaksi Ahvenanmaalle tai ulkomaille, otathan ennen tilausta yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla: info@bebag.fi niin voimme sopia maksusta, toimituksesta ja rahtimaksuista etukäteen.


3. Peruutukset ja palautukset

Haluaisin peruuttaa tilaukseni, kuinka toimin?
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaussopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tilattu tavara on vastaanotettu, syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on tehtävä peruuttamisilmoitus ennen peruuttamisajan päättymistä (kuluttajansuojalaki 6:14).

Peruuttamisilmoitus on tehtävä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeellä postitse). Voit toimittaa peruutamisilmoituksen sähköpostilla osoitteeseen: info@bebag.fi tai kirjepostilla osoitteeseen: BeBag, Siltapuistokatu 14, 28100 Pori.

Peruuttamisilmoituksessa tulee ilmoittaa:
- yhteystietosi
- tilausnumero
- tuotteet, jotka haluat palauttaa
- tilinumero, jolle haluat rahanpalautuksen.

Saatuamme peruuttamisilmoituksen, asiakaspalvelumme antaa ohjeet palautuksen tekemiseen ja lähettää sähköpostiisi Matkahuollon palautusrahtikirjan. Tulostetun rahtikirjan voit teipata palautettavaan lähetyslaatikkoon tai pussiin.

Tuotteet tulee lähettää meille takaisin Matkahuollon kautta tai palauttamalla tuote myymälään viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauta tuote ja kaikki lähetyksen mukana tulleet dokumentit (esim. takuutodistukset) alkuperäisessä pakkauksessa. Pyydä Matkahuollosta tai Matkahuollon toimituspisteestä kuitti palautuksestasi. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta, joten säilytä kuitti.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita ja tuotelappujen tulee olla alkuperäisellä tavalla kiinni tuotteissa. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Yli 20,00 euron arvoisten tuotteiden palauttaminen on maksutonta, mikäli palautuksesta on tehty palautusilmoitus ja palautuksesta on sovittu BeBagin asiakaspalvelun kanssa. Alle 20,00 euron arvoisten tuotteiden palautustoimistuskulut maksaa asiakas itse. Ohjeet palautuksiin saat asiakaspalvelustamme palautusilmoituksen tehtyäsi. Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Kotiin kuljetuksesta tai laskutuksesta koituvia lisäkustannuksia emme korvaa. Suoraan liikkeestä noudetut tilaukset toivomme palautettavan takaisin liikkeeseen.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä, emmekä lunasta palautuksia, jos ne on lähetetty muuten kuin Matkahuollolla (esim. postiennakko). Mikäli paketti palautuu myyjälle noutamattomana lähetyksenä, veloitamme asiakkaalta lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kuljetuskulut.

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen mahdollisimman pian mutta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua palautuksesta.


4. Asiakasrekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/99) 10 §

1. Rekisterinpitäjä

BeBag
Siltapuistokatu 14
28100 Pori
puh. (02) 6338 668
info@bebag.fi
Y-tunnus 2742363-6

2. Rekisterin nimi
Asiakasrekisteri

3. Rekisterin käyttötarkoitus
Asiakassuhteiden hoito ja markkinointi. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä asiakasrekisteriin.

4. Rekisterin sisältö
Asiakkaan nimi, osoite, sähköpostisosoite ja puhelinnumero. Tilaushistoria ja toimituksen seurantatiedot. Rekisteriin tallennetaan asiakkaan antama lupa lähettää markkinointiviestintää.

5. Säännönmukaiset tietolähteet
Tiedot saadaan vain suoraan asiakkaalta. Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.

6. Säännönmukaiset tietojen luovutukset
Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille.

7. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä sujausmenetelmillä. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka myönnetään vain rekisterinpitäjän henkilökuntaan kuuluvalle, jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy.


5. Ota yhteyttä

Kuinka saan yhteyden asiakaspalveluun?
Voit ottaa meihin yhteyttä aina kun sinulla on kysyttävää verkkokauppaamme tai tuotevalikoimaamme liittyvissä asioissa. Autamme sinua mielellämme puhelimitse, sähköpostin välityksellä tai suoraan myymälässämme. Tavoitat meidät puhelimitse arkisin klo 10.00-20.00, lauantaisin klo 10.00-18.00 ja sunnuntaisin klo 12.00-16.00 numerosta (02) 6338 668. Puhelinnumero on myymäläämme, joten jos emme myymälän asiakaspalvelun vuoksi pysty heti vastaamaan puheluusi, ole hyvä ja jätä viesti puhelinvastaajaan, niin soitamme sinulle mahdollisimman pian takaisin.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: info@bebag.fi.

Mukavia ostoshetkiä verkkokaupassamme toivottaa BeBagin henkilökunta Arja, Miia, Katja, Mira ja Anna!