Palautukset

Peruutukset ja palautukset

Haluaisin peruuttaa tilaukseni, kuinka toimin?

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaussopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tilattu tavara on vastaanotettu, syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on tehtävä peruuttamisilmoitus ennen peruuttamisajan päättymistä (kuluttajansuojalaki 6:14).

Peruuttamisilmoitus on tehtävä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeellä postitse). Voit toimittaa peruutamisilmoituksen sähköpostilla osoitteeseen: info@bebag.fi tai kirjepostilla osoitteeseen: BeBag, Siltapuistokatu 14, 28100 Pori. 

Peruuttamisilmoituksessa tulee ilmoittaa:
- yhteystietosi
- tilausnumero
- tuotteet, jotka haluat palauttaa
- tilinumero, jolle haluat rahanpalautuksen.

Saatuamme peruuttamisilmoituksen, asiakaspalvelumme antaa ohjeet palautuksen tekemiseen ja lähettää sähköpostiisi Matkahuollon palautusrahtikirjan. Tulostetun rahtikirjan voit teipata palautettavaan lähetyslaatikkoon tai pussiin.

Palautettavat tuotteet tulee lähettää meille takaisin Matkahuollon kautta tai palauttamalla tuote myymälään viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauta tuote ja kaikki lähetyksen mukana tulleet dokumentit (esim. takuutodistukset) alkuperäisessä pakkauksessa. Pyydä Matkahuollosta kuitti palautuksestasi. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta, joten säilytä kuitti.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita ja tuotelappujen tulee olla alkuperäisellä tavalla kiinni tuotteissa. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut. 

Yli 20,00 euron arvoisten tuotteiden palauttaminen on maksutonta, mikäli palautuksesta on tehty palautusilmoitus ja palautuksesta on sovittu BeBagin asiakaspalvelun kanssa. Alle 20,00 euron arvoisten tuotteiden palautustoimistuskulut maksaa asiakas itse. Ohjeet palautuksiin saat asiakaspalvelustamme palautusilmoituksen tehtyäsi. Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu asiakaspalvelumme kanssa. Kotiin kuljetuksesta tai laskutuksesta koituvia ylimääräisiä kuluja emme korvaa. Suoraan liikkeestä noudetut tilaukset toivomme palautettavan takaisin liikkeeseen. 

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä, emmekä lunasta palautuksia, jos ne on lähetetty muuten kuin Matkahuollolla (esim. postiennakko). Mikäli paketti palautuu myyjälle noutamattomana lähetyksenä, veloitamme asiakkaalta lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kuljetuskulut. 

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen mahdollisimman pian, mutta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua palautuksesta.