Lentoyhtiöiden virallinen matkalaukkuvahinkojen korjauspalvelu

Laukku vahingoittui matkalla?

Jos matkalaukku vahingoittuu matkan aikana kuljetuksessa (esim. lentokoneen ruumassa), korvausvastuu on kuljetusyhtiöllä, ei tuotteen valmistajalla tai jälleenmyyjällä. BeBag on useiden lentoyhtiöiden virallinen yhteistyökumppani ja hoidamme lentoyhtiöiden puolesta vaurioituneiden matkalaukkujen korjaukset ja vaihdot. Alla on kerrottu, miten menetellä, kun matkalaukkuvahinko on sattunut yhteistyökumppanimme (kts. alla) lennolla.

Sopimusasiakkaitamme ovat mm. seuraavat lentoyhtiöt:

 

Näin toimit

  • Tee vahinkoilmoitus lentoyhtiölle seitsemän vuorokauden sisällä matkasta. Suosittelemme tarkastamaan laukun toimivuuden heti lennon jälkeen. Tällöin on helpompi todistaa, että laukku on rikkoutunut matkan aikana.
  • Tuo rikkoontunut matkalaukku ja lentoyhtiöltä saamasi vahinkoilmoitus (damage report) ja matkatosite myymäläämme. Matkatositteeksi käy lentolipun kantaosa, matkatavaravastakuitti, e-lippu tai osallistujatodistus.


Lentoyhtiöiden virallisena yhteistyökumppanina meillä on täydet valtuudet arvioida vaurioituneen matkalaukun kunto ja arvo. Mikäli matkalaukku on korjattavissa, korjauspalvelumme huoltaa laukun. Mikäli matkalaukku on korjauskelvoton, hyvitämme ja vaihdamme matkalaukun uuteen lentoyhtiön sääntöjen mukaisesti. Henkilökuntamme antaa mielellään lisätietoa lentoyhtiökohtaisista matkalaukkuvahinkojen korvausjärjestelmistä.